Defective Chairs Sold at Crate and Barrel
Defective Chairs Sold at Crate and Barrel
This review is placed here because Crate and Barrel would not allow my honest review to be on their site because it "mentioned customer service issues" which is ironic, to say the least. Purchased a pair of Sonata chairs and within 12 months of purchase, we started to...
View full review
View full review
3 comments
#1619738

Yeah we have problems with a set of 4 dining chairs from crate and barrel as well ,on 2 of the chairs the metal on the back snapped in the same place which means they are defective

View more comments
ID
#806718 Review #806718 is a subjective opinion of poster.
Location
Mauston, Wisconsin
Product
Crate And Barrel Chair
Reason of review
Damaged or defective

Poor service - wish I had ordered from Pottery Barn

I ordered a couch in early September, and was told that it would be delivered by the end of October. It is now mid-December and I am being told there is a fabric issue. The updated delivery date is sometime in January now. I really regret buying anything from this company. There is absolutely no attempt to address the inconvenience or apologize for the complete lack of communication and accountability. Stay away from this company, and go with Pottery Barn.
View full review
ID
#747412 Review #747412 is a subjective opinion of poster.
Location
Birmingham, Michigan
Cons
  • Affect on my time
  • Incorrect information
  • Long delays
Reason of review
Poor customer service
Loss
$800
Preferred solution
Price reduction

Horrible customer service

Crate and Barrel is the worst company I have ever dealt with. I ordered a bed and was told 6 to 8 weeks for delivery. It has been 17 weeks and was suppose to be delivered today. Nope. Bed didn't make it on delivery truck. Something I only learned by being on hold and transferred to a million people. They had no intention of letting me know my *** was sleeping on the floor again tonight. Another two weeks, super sorry they said. *** you crate and barrel. Absolutely horrible customer service. Never again will I buy anything from you or any store affiliated with you ever again.
View full review
ID
#718899 Review #718899 is a subjective opinion of poster.
Location
Portland, Oregon
Reason of review
Problem with delivery
Loss
$2500
New Reviewer

Crate And Barrel Online Order Review

Horrible service waited after paid in full over $1000 in May now late September still do not have delivery! No apologies nobody cares used to be good company no longer do not shop there
View full review
ID
#703988 Review #703988 is a subjective opinion of poster.
Location
Tucson, Arizona
Reason of review
Problem with delivery
New Reviewer

Crate And Barrel - Sofa Review from Park Ridge, Illinois

Crate and Barrel Willow Sofa, ordered 6.21.15. Told 6-8 week delivery. Week 5 I called asking about status of shipment. Was told no issues with fabric notated. Week 6 recieved phone call asking me to complete the purchase and schedule a delivery date. I asked if the sofa had been shipped, was told yes , coming from California. I said great call me when it arrives and we can finish up with remaining $ 949.00 of the $2234.00 total purchase. C&B calls on 8.21.15 stating the sofa has arrived! Unfortunately, when I call them back they say there has been an issue with transportation, but they fail to know where my sofa is at...tell me to call corporate because they dont know where and dont have the information to tell me. Geez, easy questions in my book from a manufacturing background. Has it been built? Has it been deposited on a truck for shipment? What state is it currently in? What day will it arrive in Chicago? When can i schedule the *** delivery? Exactly what day do I finally get to sit on it? This is an IKEA all over again! The store staff is nice, very attentive and gracious. FLIPPING FAILURE TO FOLLOW THROUGH, lies on anticipated delivery. I even had one person say they would wave delivery costs due to late delivery and now...they have no record of that conversation. I suggest to all. Buy local, screw the big boxes! I wish i had read these blogs before I purchased. Would have never went down this lonely road of *** customer service. Hope this saves someone from future mistakes
View full review
2 comments
#1037782

Resolved

#1026563

I am going through similar experience. They were transparent though about the renovations they are doing on their shipping dept... but still, it shouldn't be taking THIS long.

View more comments (1)
ID
#688606 Review #688606 is a subjective opinion of poster.
Location
Park Ridge, Illinois
Reason of review
Problem with delivery
New Reviewer
Crate And Barrel - Lounge Sofa Review from Bellflower, California
Crate And Barrel - Lounge Sofa Review from Bellflower, California
The Crate and Barrel Lounge Sofa is of poor quality. I am shocked at how cheaply made this sofa was. They won't admit that having super sharp feathers poking and leaking out of the cushion is not acceptable. The inner lining is made of cheap paper-like fabric. Even...
View full review
View full review
1 comment
#1112187

You go gurl....and while you are at it ask your designer for the discount she got for ordering the sofa back as well....I am guessing she got at least 15-20% off....

ID
#679497 Review #679497 is a subjective opinion of poster.
Location
Bellflower, California
Reason of review
Bad quality
New Reviewer
Ordered sofa that was in stock and loveseat on special order. Still don't have sofa after 7 weeks and special order delayed. Delivery was even scheduled last weekend, stayed home, but sofa not on truck and told it would be 2 more weeks!!! Customer service throughout...
View full review
View full review
ID
#646447 Review #646447 is a subjective opinion of poster.
Location
Agoura, California
Pros
  • Sofa in store
Cons
  • Horrible customer service
  • Affect on my time
  • Incorrect information
Reason of review
Problem with delivery
New Reviewer
Crate And Barrel - Crate & Barrel Sofa: Brand new, frayed, 6 mo to resolution: no help
Update by user May 04, 2015

Within 30 minutes of posting this review, C&B called me back and has at least offered to cover the cost of back panel (previously at my cost) and provide a list of recommended installers in my area.

I also posted a review on the website and on houzz, so unclear what was...

View full review
View full review
ID
#630899 Review #630899 is a subjective opinion of poster.
Location
Sioux City, Iowa
Pros
  • Sofa before it frayed
Reason of review
Bad quality
Loss
$1400
Preferred solution
Full refund

Crate And Barrel - Folio Chair Review from Citrus Heights, California

Folio chairs are defective and bow they want me to pay another 415.00 just to replace the defective model.. Horrible customer service. And they say they stand by their products quality.
View full review
1 comment
#1332360

same here.

great design.

misrepresentation of quality.

false advertising.

i think Big lot chairs would better than these.

I believe crate and barrel just doesnt believe it's customer base would take their precious time to deal with these issues. They are partially right, I almost gave the chairs to Goodwill since no one would buy them for pennies on the dollar.

Im bringing 6 dining chairs and 5 bar stools back to the store tomorrow. Ill update you on what happens.

ID
#621484 Review #621484 is a subjective opinion of poster.
Location
Citrus Heights, California
Reason of review
Damaged or defective

Crate and Barrel can't fulfill orders

I Ordered a nice Christmas gift in November of 2014. Got an email saying it was on back-order until late January. In late January it gets pushed to late March. Customer service can do nothing and doesn't care. I've tried multiple avenues including social media, and they still refuse to work with me or provide a reasonable expectation. This has only happened on the Christmas sale item. It seems as though Crate and Barrel uses steeply discounted items to draw in consumer and then purposefully short orders them until the consumers cancel their orders. Their hopes are that consumers will make additional non-sale orders at the same time. Crate and Barrel has no interest in fulfilling sale orders.
View full review
ID
#586941 Review #586941 is a subjective opinion of poster.
Location
Greenville, South Carolina
Cons
  • I am not happy
Reason of review
Order processing issue

Why should I pay for a defective chair

I had the same problem. I live alone and I only cleaned the chairs with warm water and a sponge. I purchased the black folio chairs for $219.00 about 7 years ago. The cahirs are now $259.00 and they told me they would replace the chairs at the same price with a 10 % user fee. They also told me I had to pay $613.00 to replace the chairs that had a defect to begin with. Somehow this does not seem right. I want to get as many people together as possible and go to corporate. Why should I pay for a chair that was defective?
View full review
5 comments
#1573622

Bought same chairs in 2011 same thing happening. Contacting crate and barrel now

#1409956

SAME situation - shocking that this is happening to so many people. Wish I had read the reviews BEFORE I bought the chairs.

I purchased them in 2007 and just noticed cracks and peeling. This is unacceptable. Subpar quality - never would have expected this from C&B. Chairs were NOT cheap.

Waiting to see what they will do, so far they will give me 1/2 back - this is totally wrong.

"Leather" chairs should last longer than 8 years!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Deplorable.

#1871953
@PissedConsumer1409956

I bought 4 Espresso colored leather chairs from Crate & Barrel around the same time you did. I live by myself and rarely have company.

I always sit in the same chair, but a few weeks back I started sitting in the other three and its embarrassing and a shame how the leather material peeled off. I buy quality stuff, at least I thought I did and shelled out an awful amount of money for these chairs ($178.00 a piece plus tax).

I'm going to contact C&B as the chairs they sold me are junk! I'm am very disappointed with them and their product.

#1127692

I am going through the same thing regarding these Folio chairs. Four of the six Folio chairs that I purchased in late 2009 are cracked and peeling. I am ready to file a law suit.

#1063575

We are going through the same experience. What to do?

View more comments (4)
ID
#586694 Review #586694 is a subjective opinion of poster.
Location
Carmel, New York
Product
Crate And Barrel Chair
Reason of review
Bad quality
Loss
$900
Preferred solution
Let the company propose a solution
Crate And Barrel - Folio chairs are disintegrating before our eyes
Crate And Barrel - Folio chairs are disintegrating before our eyes
The same thing happened to us with the same exact number of Folio Oyster colored chairs which we purchased seven years ago and about two years ago they started to disintegrate showing black underneath making them embarrassingly unsightly. Crate and Barrel told us that...
View full review
View full review
1 comment
#1060066

I have the same problem with our folio chairs in Oyster. They were purchased in NC also around 7 years ago.

We seldom use them but there are cracked areas with black underneath in random places. Very upset since there are 8 of them and I thought they would last a long time since there is hardly wear and tear.

Featured
ID
#575183 Review #575183 is a subjective opinion of poster.
Location
Broomfield, Colorado
Product
Crate And Barrel Chair
Reason of review
Bad quality

Broken handblown pitcher

A couple of years ago I purchased a handblown pitcher from them. When it arrived I was a bit disappointed when it was rather ugly, not at all what it appeared like in the catalog. Alot of very small bubbles but it had some interesting details on it so I kept it. I recently took it out for the summer and I took a closed look at the details and low-and-behold much to my surprise they are decals! I washed the pitcher and when dry went to pick it up by the handle when the handle came right off! I had had another bad experience with them with a small outdoor rug that looked so faded you could hardly see the design. This beats all. I am voicing my complaint against this company!
View full review
ID
#484790 Review #484790 is a subjective opinion of poster.
Location
Bristol, Rhode Island

Crate & Barrel shipped different product than ordered

I bought online a wine cellar for 16 bottles at Crate & Barrel, however the product that was delivered was a 8 bottles cellar. I called them and the statement was that they were out of the required product. So, they knew it, even though they shipped to me an inferior product. They even haven't called me before shipping a different wine cellar. The solution was to return the it. It was the second and last time that I've purchased at Crate and Barrel. It is supposed that Crate & Barrel is a serious company that looks for the customer needs, unfortunately this is not the case. They were selling at their website a product that was out of stock.
View full review
ID
#453421 Review #453421 is a subjective opinion of poster.
Location
Ann Arbor, Michigan
Loss
$200

Crate and Barrel Censors Bad Reviews

"Free Shipping" First, I am lured by Crate and Barrels offer of "free shipping" on furniture purchases $1500 or higher only to find out just before "confirm purchase" to see this only applies to deliveries within cities where there is a store. They did knock off $100 from the $300 total shipping charge "15% Memorial Day Sale" This only applies to non-discounted items. Guess what? Many items are discounted (according to them) "I write a review on the website complaining about the bait and switch" Crate and Barrel deals in deceptive advertising. First, it advertises "free shipping" for furniture purchases $1500 or more but then, just before purchase you find out that is not true. It only applies to addresses within a city with a store. Then, today, their Memorial Day sale, I get an email advertising "15% off EVERYTHING" only to find out last minute it does not apply to sale merchandise. Guess what? Many items are "on sale" How is it that many retailers can offer good prices AND free shipping AND honor their discount promises? Here's the breakdown: If Crate and Barrel honored its advertising my Alfesco Dining set would have cost $1527.46 with tax but because of the reneging, the set now costs $2008.70. That's a $481.24 difference, about 25% more. That is my definition of deceptive advertising. ONLY TO HAVE MY REVIEW REJECTED: We’re sorry your recent Crate and Barrel review of Alfresco Grey Rectangular Dining Table did not successfully post. It did not meet our established Guidelines and/or Terms of Use due to the following reason: Your review included content that was either inappropriate or unrelated to the product you were reviewing.
View full review
2 comments
#1126839

But... your review didn't have anything to do with the product itself...

you were just mad that you didn't read the fine print. Also, if they have to truck something to another city that doesn't even have a store, of course the shipping charges will be more costly.

#1020010

Dude,

If you had simply read your e-mail carefully, you would have seen that discounts only apply to full-priced items and that the free shipping applies to 'local delivery'. I receive e-mail from various companies advertising sales and bonuses but I always read the 'fine' print.

Also, when you enter the C&B stores, all there signage clearly states the conditions of the sales. You are just another lazy consumer who wants there way.

View more comments (1)
ID
#412601 Review #412601 is a subjective opinion of poster.
Location
Grand Rapids, Michigan
Loss
$450